Blogg 2011 - Johan Gustafsson

22-11-11 Billingehus 2011

I helgen var vi till Billingehus på segelflygkonferens. Vi fick ta emot fina priser och jag fick även stipendiet ur Danewidfonden som en av årets främsta juniorer!
Här kommer lite bilder från helgen:
Foto: Mikael Engström
Jag fick följande priser:
Segrare segelflygkombination Juniorklassen
Segrare Hastighetsmomentet Juniorklassen
Segrare Hastighetsmomentet Klass 2

21-11-11 Snap and Roll

Den spanska aerobatic sidan snap-and-roll.com har publicerat en artikel om mig på deras sida: www.snap-and-roll.com

18-10-11 FAI

FAI har publicerat en ny hemsida där det finns en intervju med mig: http://www.fai.org/news/personality/4945-johan-gustafsson

16-10-11 Pilot Owner Maintenance kurs

I helgen har jag varit på Ålleberg och gått en Pilot Owner Maintenance kurs hos Segelflyget. Kursen började 08:00 på fredag morgon så jag valde att flyga dit vilket blev en mycket fin mörkertur.

Innan solen gått upp

Hemresan

04-09-11 Flygkalaset Jönköping

Då va flygkalaset avslutat och det blev en lyckad flygdag med bra väder och mycket folk, det ska ha varit ca 15000 personer och tittat. Här kommer några bilder från dagen:

Biltema Mustang
Anders Trygg med sin Extra 260
Skybirds
Cub rote
DG-1000 och DG-800 i rote

03-09-11 Jönköping

Nu är Pilatusen monterad och redo inför årets sista flyguppvisning som är i Jönköping. Läs mer om deras flyguppvisning på http://www.flygkalaset.se/

29-08-11 Roskilde Bilder

Ursäkta för den dåliga uppdateringen under helgen men jag har haft dåligt med nätverksåtkomst.
Under söndagen kunde man genomföra en komplett flygdag med relativt bra väder, kom en liten skur men annars uppehåll. Här kommer det bilder från helgen:

Junker JU 52
TEAM RUSS
Mörka skurar passerade under dagen

Sikorsky S38
Giles 202, grym kärra!

27-08-11 Roskilde

Idag vaknade jag i 6 tiden av kontinuerlig åska som inte gav sig. Det har åskat och regnat hela dagen hittils , så arrangörerna har blåst av denna dagen och hoppas på morgondagen istället.

26-08-11 Roskilde

Nu är vi på plats och har monterat pilatusen!
Vi var de sista som sladdade in på färjan.

25-08-11 Packar

I morgon bär det av söderut till Roskilde, Danmark för att delta på deras flyguppvisning.
Pilatusen står i vagnen redo för avfärd.

19-08-11 Kramfors

På plats i Kramfors/Sollefteå flygplats. Flyguppvisning i morgon.

13-08-11 SM

Nu är SM avslutat. Så här blev resultatet.
Jag är mycket nöjd med resultatet eftersom jag flög en helt ny flygplanstyp som jag endast flugit 4 gånger förut.

Idag pågår SM i Dala-Järna. Jag tränade med foxen igår, jag gjorde 3 starter och har gjort 2 tävlingstarter hittills. Jag gillar foxen, det är en trevlig maskin med mycket möjligheter! Resultat kommer senare.

11-08-11 Film

På lördag är det SM hemma i Dala-Järna. Jag funderar på att flyga Fox istället för Pilatus på SM för att träna inför nästa säsong då det eventuellt blir byte till Fox för att klara av värre manövrer.
Den 21 Augusti är det Segelflygets dag, vi har gjort en reklamfilm på youtube http://www.youtube.com/watch?v=nVcIOg94t0Y Kom gärna och flyg en sväng den 21 Augusti mellan 10:00 och 18:00!

07-08-11 Hemfärd

Nu är vi på väg från Gdynia till Karlskrona.
Team Sweden på Färjan till Sverige

06-08-11 WAGAC dag 12

Idag har det varit en "mini-airshow" som avslutning. Här kommer bilder från det och prisutdelningen.

De står inte på marken utan flyger bara lite lågt!

Advanced Free
Advanced Overall
Advanced Team
Unlimited Overall
Bästa kvinnliga pilot fick ett speciellt pris, Magdalena Stróżyk.
Sandor fick ett pris av Svenska Flygsportsförbundet
Funktionärer
Team Sweden på gatorna i Torun

06-08-11 WAGAC dag 12

Då var detta äventyr över. Vi ska packa våra saker och sen blir det avslutningsmiddag med prisutdelning ikväll. Vi åker tidigt i morgon för att åka färja över söndagen.
Det har varit en rolig tävling med mycket flygning med tanke på att vädret var uselt i stort sett hela första veckan. Hela laget är nöjda med resultatet och att få lagmedalj!

Resultaten:
Advanced Team Results
Advanced Individual Results

06-08-11 WAGAC dag 12

Resultaten finns nu publicerade vid "info point" på flygfältet, men vi har ännu inte varit dit och sett dem. Jag publicerar listorna här när vi varit dit.

05-08-11 WAGAC dag 11

Det blev vindproblem idag så det blev fördröjning av alla flygningar. Advanced har precis flugit klart. Tävlingsledningen har beslutat att det inte blir mer för varken Advanced eller Unlimited. Nu väntar vi på total resultat individuellt och lagresultat!

Fick just reda på att vi kommer troligen få flyga ännu ett Okänt program idag. De har delat in oss i tre grupper efter rankinglistan så grupp ett (som jag och Daniel ligger i) kommer att få flyga efter grupp ett i unlimited. Sen grupp 2 unlimited och grupp 2 advanced osv.

Okända III Advanced

05-08-11 WAGAC dag 11

Nu har jag och Daniel flugit, Daniel gjorde en riktigt bra flygning. Min var dock inte lika bra. Men det var fler i den övre delen som gjorde mindre bra flygningar så det kan bli spännande att se total resultatet efter denna flygning. Daniel har chans till ytterligare en medalj!

04-08-11 WAGAC dag 10

Nu finns det sammanställda resultat för Advanced efter 3 flygningar!
Sammanställt resultat
Vi är väldigt nöjda med att ligga 4 och 5 totalt, det är tack vare 3 jämna och bra flygningar. Pekka fick dock sin tailslide nollad i det fria programmet vilket var tråkigt eftersom resten av flygningen var riktigt bra!
Daniel flög till sig en brons medalj idag för det fria programmet vilket var toppen!
I morgon väntar ännu ett okänt program som vi laddar inför. Det kommer att flygas under förmiddagen så jag uppdaterar när vi flugit.
Lagresultatet ser ut som följande just nu:
Vi hoppas kunna förbättra resultaten i morgon, det är så pass tätt så vi kan klättra några placeringar men även rasa.

04-08-11 WAGAC dag 10

Nu har alla flugit och Unlimited ska göra sin 4 flygning. Med lite tur får även vi flyga en fjärde flygning ikväll! Resultatet har börjat komma för dagens flygning (fria), Daniel flög riktigt bra! Nu hoppas jag och Pekka på bra resultat! Resultat Fria

Daniel har flugit och gjorde det bra! Nu vilar vi för att vara i form när jag och Pekka ska flyga. Vi har även fått okända programmet som ska flygas i morgon.
Okända II

03-08-11 WAGAC dag 9

Alla resultat har snart kommit in och det blev inga kanonplaceringar idag för oss i det svenska laget, men vi har gjort bra flygningar med stabila poäng. Imorgon ska vi flyga vårt fria program, Daniel har startnummer 7, Pekka 36 och jag startar sist (38). Vi hoppas på ett bra lagresultat och att vi kan placera oss bra totalt om vi fortsätter med jämna flygningar.

Nyvaken Fox
Gårdagen när Unlimited gav sig för dagen.

03-08-11 WAGAC dag 9

Daniel har flugit och det gick bra för han en miss i en manöver men vi hoppas inte det blir för mycket poängavdrag. Resultatet

Nu har jag flugit min flygning och jag är nöjd men det va inte perfekt. Nu väntar vi på att Daniel ska få flyga! Resultatet för Unlimited Okända finns här: www.civa-results.com
Vårt resultat från okända kommer publiceras här: www.civa-results.com

03-08-11 WAGAC dag 9

Pekka har gjort sin andra flygning och den blev riktigt bra! Nu hoppas vi att Jag och Daniel också kan göra varsin stabil flygning.

Har varknat och det är klarblå himmel. Så först kommer unlimited flyga klart okända, tror det är 5-6 piloter kvar. Sen blir det Okända för oss i Advanced!

Uppdaterat resultat! www.civa-results.com
I väntan på resultat

Lila toapapper...

02-08-11 WAGAC dag 8

Nu finns det några resultat ur Advanced publicerade, mitt saknas dock, spännande! Men bra resultat för Daniel och Pekka! www.civa-results.com
Dalarnas Tidning skrev en artikel idag:
www.dt.se

02-08-11 WAGAC dag 8

Daniel har flugit och han lyckades också bra! Vi tror att vi ligger bra till som lag.

Nu är det lunchpaus, Daniel står på tur att flyga. Pekka lyckades med en bra flygning.

Jag fick en" B(e)4 Power Shot" av Martin Goetz från Schweiz, han tyckte jag behövde den för det okända programmet. :-)

02-08-11 WAGAC dag 8

Nu har jag gjort min flygning, klart nöjd. Kunde varit bättre men jag är nöjd. Just nu är pekka i luften få se hur han flyger. Daniel har inte flugit än. Det har varit ett avbrott på grund av moln i boxen men nu är det igång igen.

Nu håller alla Advanced pioter på och ställer upp. första start 09:45. Pilatusen är ute och redo! Jag återkommer när jag flugit.

Unlimited flög klart igår, resultatet finns på www.civa-results.com
Det är låga moln även denna morgon så det lära inte bli flygning än på ett tag.

01-08-11 WAGAC dag 7

Det blev ingen flygning för Advanced idag. Jag vet inte om Unlimited flög klart eller om det blev några flygningar kvar. Jag åkte hem när jag fick reda på att det inte blev någon flygning för mig idag, det är bättre jag sover så jag är pigg i morgon för då blir det med största sannolikhet flygning.
Här kommer lite bilder från dagen:

Pilatusen ute och redo för start
Baslägren vid start RWY29
Några Unlimited tävlande uppställda

Polsk TV intervjuade mig, Daniel busar.

01-08-11 WAGAC dag 7

Det är 5 eller 6 unlimited piloter kvar innan det blir advanced. Det har varit för mycket vind ett tag nu så det händer inget.

Nu blir det flygning igen, unlimited ska flyga klart sen blir det advanced och jag har start nummer 6 så jag borde få flyga idag om inte vädret blir sämre igen.

Molnbasen stiger men är fortfarande för låg, vinden ligger kring gränsvärdena. Hoppas det blir flygbart snart!
Vi har även fått startlistan för andra flygningen, det okända programmet:

BKN020, Molnbas 2000fot

Det är låga moln och vi väntar på mer info från tävlingsledningen. Sista infon var BKN015, vilket betyder 1500fot i molnbas

31-07-11 WAGAC dag 6

Unlimited flög 7 flygningar idag. Imorgon hoppas vi att vädret är bra så de kan fortsätta och att vi även kan flyga igenom Advanced.

Tävlingsdagen för Advanced är avblåst, men det kan bli flygning för unlimited.

Vädret blir bättre och bättre. Molnbas ca 800m. Det finns funderingar på att Unlimited ska få flyga splittade program, det vill säga att man delar på ett program så det görs i två flygningar på grund av låg molnbas.

31-07-11 WAGAC dag 6

Vädret börjar bli bättre och tävlingsledningen hoppas på flygning idag. Unlimited kommer att börja flyga. Nästa briefing 15:30.

Nu händer det grejer! Helt plötsligt är det briefing, det verkar bli flygning idag! Återkommer strax..

Det händer inte mycket här i Polen just nu. Vi fördriver tiden på olika sätt, nu ska vi åka och äta lite.

Fortfarande dåligt väder...

30-07-11 WAGAC dag 5

Ännu en dag utan flygning. Vi spelade bowling och åt med det finska laget, väldigt trevligt.

Alla böcker och korsord börjar ta slut nu... många timmars väntan blir det.

Nästa info 13:00, molnbas 360m

30-07-11 WAGAC dag 5

Nästa info 11:00

Briefing framskjutet, nästa info 09:00. Verkar som det kan bli ännu en tävlingsdag utan flygning.

29-07-11 WAGAC dag 4

Ännu en tävlingsdag utan flygning. Vi fick det okända programmet idag som vi ska flyga som andra flygning bara det blir väder. Sen var vi och såg på lite polsk drifting.

Nästa info om briefing klockan 14:00. Team managers får även se första okända sekvensen då.

Dimmolnen lättade och det blev riktigt fint i en halvtimme, sen drev det in ett molntäcke från väst så nu är det mulet igen. Vi väntar bara på nästa info klockan 13:00.

29-07-11 WAGAC dag 4

Precis vaknat och ser att det är första morgonen under tävlingen som jag vaknat och kunnat se att solen lyser på husen intill. Det är dock även lägre dimmoln men jag hoppas och tror att solen bränner bort dom ganska snart. Idag finns det chans till flygning!

28-07-11 WAGAC dag 3

Tävlingsdagen inställd, solen har tittat fram men det är fortfarande låga moln. Nästa birefing i morgon klockan 08:00.

Idag har vi inte ens haft en briefing, men dagen är inte avblåst än. De säger att det finns en liten chans för flygning i eftermiddag eller ikväll. Det har blivit lite bättre väder också, regnet har slutat och det är lite ljusare.
Idag har vi roat oss med att leta lite affärer och varit på ett köpcentrum.

27-07-11 WAGAC dag 2

Det har regnat hela dagen idag men vi har valt alla manövrer som ska vara med i de okända programmen. Sen har vi även haft öppningscermoni.

Nu har startlistorna kommit och så här ser det ut:
Advanced
Unlimited

27-07-11 WAGAC dag 2

Första tävlingsdagen inställd, regn och låg molnbas. Klockan 15:00 ska vi dock välja manövrer till de okända sekvenserna. Och klockan 19:00 är det öppningscermoni.

26-07-11 WAGAC dag 1

Vi tog en promenad när vi va ut och åt middag.
Team Sweden äter glass!

Vädret blev bättre och solen tittade fram, men molnen var fortfarande ganska låga. Många ville ändå flyga för att få bekanta sig med boxen och omgivningen för i morgon börjar allvaret. Vi har breifing som börjar klockan 09:00 och efter det blir det tävling beroende på vädret!
Det är väldigt många flygplan på plats nu och antagligen är det många tävlande också, vi har dock inte fått någon deltagarlista än vilket är lite tråkigt. Jag antar att det kommer en i morgon med startlistan, jag ska publicera den här så fort jag kan!
Tränings briefing
LO-100 redo för start
Mü-28 , intressant segelflygplan!
Yak-12 tror jag bogserplanet heter
Daniel gillade registreringen

26-07-11 WAGAC dag

Idag är första dagen av World Advanced Glider Aerobatic Championship 2011. Det är ingen tävlingsflygning idag men det är briefing och lite pappers göra. Jag har fixat alla papper så jag är registrerad och godkänd.
Det är låga moln men inget regn idag. Om det blir väder så hoppas vi på en träningsflygning till, men det är många som inte fått flyga alls här än så de har förtur.

25-07-11 Torun dag 2

Vädret blev bättre mot eftermiddagen men inte nog bra för flygning så vi tog en promenad på stan och gick i lite affärer. Sen utforskade vi även relax-avdelningen på hotellet.

Idag regnar det här i Torun så det blir troligen ingen träning idag. Men då har vi tid att göra annat som också ska göras före tävlingen.

24-07-11 Torun dag 1

Idag har vi etablerat oss på flygfältet och på hotellet i Torun. Jag har även gjort 2 flygningar för att bli bekväm med omgivningen och den roliga boxen som dom vridit 20-30 grader mot banorna.
Här kommer lite bilder från första dagen:
Frukost på Färjan
Pappa och Theres kollar så att kaptenen inte åker på något när han lägger till
Liten del av Gdynia hamn
Vägarna i polen var bitvis mycket spåriga!
Torun flygfält

24-07-11 Torun

Nu är vi på plats och har flugit lite, återkommer med mer detaljer och bilder senare. Nu ska vi ut på stan.

23-07-11 Karlskrona

Är på plats i Karlskrona och väntar på färjan. Fick se att SMHI har en klass 1 varning för de södra farvattnen, precis där vi ska åka. Det kan bli en spännande tur!

23-07-11 Värnamo

Efter ett matstopp i Värnamo har vi nu 170km kvar till Karlskrona.

23-07-11 Etapp1

Har precis lämnat Dala-Järna för att under dagens etapp av resan ta oss till Karlskrona och färjan som tar oss till Polen.

22-07-11 Packat och klart!

Nu är allt färdig packat, i morgon åker vi söderut mot Torun, Polen och VM!

16-07-11 NGAC Resultat

Här kommer resultatet:

16-07-11 NGAC dag 3

Nu har alla flugit klart. Efter Kända och Fria låg jag 2a bakom Daniel Ahlin och 3a var Pekka Havbrandt. Totalt resultat efter okända är inte publicerat. Jag meddelar här så snart jag vet. Okända:

16-07-11 NGAC dag 3 flygning 1

Nu har Advanced flugit igenom kända programmet. Nu väntar Fria och Okända.

Molnbas 1000m = lunchpaus
Men allt är ute och uppställt

Briefing:
Första start 11:00

16-07-11 NGAC dag 3

Pilatusen och Foxen är ute och redo för flygning. Klockan 10:00 är det dags för briefing och sedan borde det bli flygning.

15-07-11 NGAC dag 2

Det blev ett försök till flygning under eftermiddagen när det slutade regna en stund, men det var för dåligt väder så det ställdes in för resten av dagen. Ny briefing i morgon klockan 10:00.

14-07-11 NGAC dag 2

Sportman hann köra igenom sin första flygning men endast en Advanced pilot hann flyga innan regnet drog in. Så här ser resultatet ut i sportsman:

Första start 11:15, höga moln men inga regn.

14-07-11 Nordiska Mästerskapen dag 1

Idag har vi haft briefing och monterat flygplan. I morgon har vi briefing 10:00 sen blir det förhoppningsvis flygning efter det!

Igår hade vi även media på besök:
Dalademokraten
Falukuriren

13-07-11 Träningsläger dag 5

Det bjöds på kanonväder idag och det resulterade i hela 7 flygningar! Jag hann inte ens ta några bilder idag. Detta var också sista dagen vi tränade, i morgon blir det kanske någon start men sen blir det att packa och åka till Norge och Nordiska Mästerskapen.

12-07-11 Träningsläger dag 4

Till sist fick vi flyga, molnen lättade lite så pass så att det gick att flyga. Jag fick 3 flygningar idag vilket var mycket bra då vi inte började flyga förens 17:00

Låga moln och regn, Vi väntar...

11-07-11 Träningsläger dag 3

Idag var det låga moln till en början och skurar på eftermiddag, men vi fick i alla fall 4 starter per pilot.

10-07-11 Träningsläger dag 2

Dagen började med väldigt varierande väder, regn och åska och sol om vart annat. Sen på eftermiddag blev det bättre.

09-07-11 Träningsläger 2 2011, dag 1

Idag startade Team Sweden det andra träningslägret 2011, vi flög bara några få starter idag men vi kommer att flyga ända till torsdag för att åka till Nordiska mästerskapen i Norge!

26-06-11 Uppvisningar

Några nya flyguppvisningar inplanerade i sommar, mer info under Airshow

19-06-11 Airshow teaser

Ny film på youtube:

19-06-11 Airshow

Uppvisningen genomfördes idag utan problem, lite sämre väder under första delen men det blev bättre under dagen. Jag har lagt lite bilder i mitt galleri

18-06-11 Träningsdag

Idag har det varit en träningsdag där alla kört igenom sin display utan publik. Här kommer lite bilder från dagen:
Pilatusen över Luleå city

17-06-11 Monterat

Pilatusen står nu på F21 monterad och klar.

17-06-11 Heading North

Sitter i bilen på väg norrut mot F21 Luleå. Har åkt sen 04:00 och nu är klockan 12:30. Info om flygdagen i Luleå kan ni hitta på Nordic Air Show 2011

15-06-11 Arboga Dam VM invigning

Igår var jag till Arboga och flög uppvisning på invigningen till Dam VM. SVT gjorde ett inslag från Arboga
SVT-Play (4.30 in i inslaget)

Svenska landslaget (Jag, Daniel och Pekka) visade även upp ett trippelsläp.

Foto: Kristian Berggren

07-06-11 Bilder

Fick några fina bilder som Lars Gudmundsson tagit i Eslöv:

06-06-11 Länkar

En Artikel från uppvisningen i skånska dagbladet
En Film från min uppvisning http://www.youtube.com/watch?v=d-3Kp3nwXCA&feature=related

05-06-11 Bilder

Har uppdaterat Galleriet med lite bilder från dagen. Galleri.j-gustafsson.com

05-06-11 På väg hem

Efter en lyckad flygdag väntar nu 10 timmar i bilen.

04-06-11 Monterat och klart

På plats i Eslöv, har monterat och gjort klart inför morgondagens uppvisning. www.flyin.se

04-06-11 On the road

Sitter i bilen på väg till Eslöv. I morgon är det uppvisning.

25-04-11 Träningsläger Dag 10

Idag var den sista dagen på träningslägret. Det har varit ett långt läger som har varit lärorikt på många sätt! Vi har fått nästan 50 flygningar var vilket gör att vi redan har en hög nivå på våra flygningar.

Team Sweden

24-04-11 Träningsläger Dag 9

Lunchpaus, men endast 2 flygningar gjorda. En av dessa va riktigt dålig , alla gjode en dålig flygning idag vilket är ett tecken på att vi börjar bli trötta efter mycket intensiv träning.

23-04-11 Träningsläger Dag 8

Idag åt vi påskmat efter 5 mycket bra flygninar. Det har varit en mycket bra dag med strålande sol och nästan 20 garder varmt. Det var bara 2 veckor sen vi hade snö full hela fältet!

22-04-11 Träningsläger Dag 7

Det blev 5 flygningar även denna dag, vilket resulterar i totalt 35 flygninar hittills under lägret. Jag har tänkt göra en liten film, men det har inte blivit någon tid över än. Men ni kan ju titta på 2010 års film http://www.youtube.com/watch?v=ru88oaQMQ28 -4G

Mätt och belåten efter dagens lunch och 3 lyckade flygningar.

21-04-11 Träningsläger Dag 6

Idag har det varit en lång dag, har hunnit med 5 träningsflygningar och en kontrollstart i DG-500. Sen blev det punktering på sporrhjulet på pawneen, men det bytte vi mitt på fältet på 5min.

20-04-11 Träningsläger Dag 5

Ännu en dag till ända, idag tänkte jag visa lite hur jobbigt det är att flyga aerobatics. +6G under upptagning

-3~4 under negativ sväng

Debriefing

19-04-11 Träningsläger Dag 4

5 flygningar även idag, formen börjar komma sakta med säkert. Har uppdaterat Galleriet med lite bilder också.

Sandor på ett "snöberg"

En perfekt Hammerhead!

19-04-11 Träningsläger Dag 4

Dalademokraten besökte oss igår och gjorde ett fint reportage http://www.dalademokraten.se/sida/id/164258/

18-04-11 Träningsläger Dag 3

Ännu en bra dag på flygfältet. 20 flygningar totalt fördelat på 4 trötta piloter. Det blev lite tidigare idag, men det behövdes då alla var utmattade men nöjda med bra flygningar. Dagens tema var mycket negativ flygning och rollar i olika varianter.

17-04-11 Träningsläger Dag 2

Det blev totalt 5 flygningar idag. Har redan skruvat upp svårighetsgraden rejält, men det är bra! Eftersom det bara är 100 dagar kvar till VM i Polen. Foto: Per Erik Kock

Lunchpuas med lite teori efter 2 flygningar.

16-04-11 Träningsläger Dag 1

Idag startade årets första landslagsläger. Det blev 3 flygningar som var klart godkända för att vara så tidigt på året! Jag ska uppdatera här med bilder och info minst en gång om dagen under hela veckan har jag tänkt.

12-04-11 Uppvisning bokad

Den 5 Juni ska jag flyga uppvisning i Eslöv. Mer info under Flyguppvisning.

10-04-11 Motor Aerobatic

Nu är jag färdig med min behörighet för motor konstflyg!
Om en veckan kommer resten av landslaget och vår tränare Sandor hit till Dala-Järna för en veckas träning!

29-03-11 Första flygningen!

Idag flög jag den första flygningen för i år. 1300m konstflyg i Pilatusen, skit kul!

27-03-11 Flyguppsningsseminarium

Denna helg har jag tillbringat i Söderköping på transportstyrelsens flyguppvisningsseminarium, tillsammans med hela Sveriges flyguppvisnings elit.

01-03-11 PPL Cert!

Äntligen har jag fått mitt PPL (Private Pilot License). Ett steg närmare motor aerobaticen!
Jag har uppdaterat sponsorlistan med några nya sponsorer inför 2011.

20-02-11 Elitläger dag2

Nu sitter jag på tåget på väg hem, efter en trevlig helg på Bosön. Idag lärde vi oss mer om stress och hur man kan hantera den.

19-02-11 Elitläger dag1

Idag har vi lärt oss om nutrition, vilket var mycket lärorikt. Vi lärde oss hur man kan äta och träna på ett bra sätt. För att prestera bra när det gäller, jag hoppas det kan öka chansen till ett bra resultat på tävling! Imorgon ska vi få lära oss om stress m.m. det ska också bli spännande.

09-02-11 Landslagsläger

Den 19-20 anordnar Flygsportsförbundet ett landslagsläger på Bosön, Stockholm. Jag kommer att delta.

13-01-11 Centralen, Sveriges Radio Dalarna

Här kan ni lyssna hur det lät när jag var till Sveriges Radio Dalarna och hälsade på. Sveriges Radio Dalarna